Groepsplannen

We werken met groepsplannen voor de vakken rekenen, spelling, technisch- en begrijpend lezen. De kinderen uit één groep, worden in drie niveaugroepen geplaatst. Op basis van de resultaten vanuit Onderbouwd (kleuters) en cito leerlingvolgsysteem worden de kinderen ingedeeld.

  • Scoort de leerling bij DIA een I en tijdens de methodegebonden toetsen meer dan 90% goed, dan komt hij in de plusgroep terecht.
  • Scoort de leerling bij DIA een II of een III en scoort hij tijdens de methodegebonden toetsen 60% of hoger, dan wordt hij in de basisgroep geplaatst.
  • De kinderen die tijdens de DIA een IV of een V scoren en die uitvallen op de methodegebonden toetsen, worden in de instructiegroep geplaatst.

Drie keer per jaar houdt de intern begeleider met alle groepsleerkrachten een groepsbespreking. Er wordt dan gekeken of de kinderen in de goede niveaugroep geplaatst zijn. Kinderen met problemen worden individueel bij hen aangemeld, zodat verdere noodzakelijke hulp kan worden geboden.

Als ouders wordt u altijd betrokken bij de stappen van hulp die geboden worden. Als u vragen heeft, of als u merkt dat het op welke wijze dan ook niet goed gaat met uw kind, dan kunt u altijd in eerste instantie bij de groepsleerkracht en vervolgens bij de intern begeleider terecht. Vaak worden gesprekken met de intern begeleider en de betrokken groepsleerkracht en ouders gepland, om de zorg te optimaliseren.